Åsas besök

Åsa kom med full resväska (mat, pyssel, böcker, filmer, medicin m.m.) och sedan fick vi göra vårt bästa för att den inte skulle gå tom tillbaka till Sverige. Detta var inget problem eftersom både Åsa och jag gärna shoppar!

Vi hann också med att vara turister, Terracottaarmén, muslimska kvarteren, Södra porten och Stora Vildgåspagoden. Dessutom stod ett besök hos Mr Wong, Internationella skolans skolchef, på agenden. Och som grädde på moset Brunch på Hilton och klippning á la Hollywood.

Även om besöket var kort så tror jag nog att Åsa fick med sig godbitarna av Xi´an hem till Sverige. Tjejerna och jag var nöjda och glada över sällskapet, Anders var som vanligt bortrest och Astrids sista kommentar när Åsa försvann bort i Metsobilen var "Jag älskar Åsa." Det är underbart med vänner på besök.



Terracottaarmén, shopping i kvarteren vid Södra Porten, morgonpromenad vid lokala marknaden.



Hollywoodlockar, besöket hos frisören innefattade även huvudmassage, priset var 40 kinapengar, vilket är ungefär samma summa i svenska kronor! Vi önskade båda att lockarna hade fått sitta i till dagen efter och Barnens Dag-brunchen på Hilton.



Stora Vildgåspagodan och Happu Buddha. Vi smyglyssnade på en guide som visade runt en grupp från Australien. "Rub his belly if your sad and you will become happy, if you are happy rub it anyway because you will become even happier." Måste så klart testas...

Kommentarer
Postat av: Anita

Till Kung Artur,hans drottning,prinsessan Signe o Astrid!!!

Snart kommer C3 o hennes väska har med sig lite midsommargrejor....ni måste ju köra små grodorna i Svedala stämning - hoppas innehållet håller ända fram. Dina shopping talanger kommer SÄKERT till användning igen, hört att du e en "j...l" på o pruta. Ska oxå skicka med massor m nytt om Sunne o jobbet....Ha de så gott o ta väl hand om dotera, tror hon kan klara sig - hon är ju fostrad av dig!!!Kram kram till alla.....

2012-06-17 @ 15:39:45
Postat av: Anita

Prinsessan Astrid ska det ju va oxå, så klart!!!

2012-06-17 @ 15:41:05
Postat av: Cristin

Tur att du väljer dina vänner med omsorg!!! Man måste ju älska shopping! ;) Nu har vi skiljts åt och jag chillar ensam på Hilton men du är förhoppningsvis i luften!
Vilken resa det varit!!!!!!!! <3<3<3

2012-07-01 @ 13:09:20
Postat av: Åsa

Men söta lilla Astrid! Kollade in på bloggen först nu (efter påminnelse av min pappa :-)) och såg hennes kommentar när jag for. Börjar nästan gråta! Tur att du kommer hem typ NU! <3

2012-07-10 @ 15:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0