Förberedelser

Nu har jag pratat med min rektor, puh! Efter att ha varit anställd i mindre än två månader så kan jag väl säga att det kändes så där att berätta om våra planer inför nästa år. Men det gick bra, tjänstledig får jag va o det känns bra, tralala, tralala!

Vi har en del som ska hinnas med innan flyttlasset går. Många medicinska undersökningar, HIV, syfilis, TBC, EKG, lungröntgen o.s.v. i oändlighet. Sen är det sprutor som ska tas, som tur är har vi ju redan hunnit med en del under våra tidigare resor. Signe och Astrid behöver inte läkarundersökas (säger de just nu, det ändras dock hela tiden) däremot måste de vaccineras mot tuberkulos. Stackars små skruttor! Papper som visar att vi är vi och att vi är gifta med varandra och att barnen är våra ska också skickas till Kina.  

Just nu längtar vi till vår husletartripp. Då får vi se Xi´an för första gången, bekanta oss med skolan, träffa familjerna Skogsberg och Grimm och förhoppningsvis hitta en fin lägenhet som känns som hemma och som har plats för vänner på besök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0