Tankar för dagen 2

Några dagar hemma i ett novembergrått Karlstad och all oro och vånda inför Kinaflytten är som bortblåst. Jag (vi) vill flytta nu! Vad är väl en miljon bilar, ständig smogg och ett språk man inte förstår? Just nu känner jag bara förväntan inför vårt stora äventyr. Nya vänner, nya platser att besöka, nya smakupplevelser (orm, kanske?) och förhoppningsvis ett nytt språk. Kratta löv, åka skidor, njuta av de första snödropparna, dricka kaffe på altanen, gå på Lokets vårfest, sjunga Den blomstertid nu kommer och dansa runt midsommarstången får vänta till 2013 nu ska vi istället fira Drakens år i Mittens rike! :-) Kom gärna och hälsa på oss!

Kommentarer
Postat av: Cristin

Allt svenskt finns kvar!!!! Åh jag packar ner sill å nubbs när jag kommer!!! ;)

2011-11-09 @ 22:15:49
Postat av: Anna-Karin

Dä blir fint dä, Cristin! Då fixar jag Midsommarstång, dumplings och risbränvin. ;)

2011-11-10 @ 17:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0