Tillbaks i vardagen

Som ni säkert märkt har mitt bloggande stått helt stilla men idag har jag verkligen ansträngt mig för en rejäl uppdatering.

Veckan som gått har vi försökt komma in i vardagen igen, det gick över förväntan för tjejerna i skolan med tanke på att de varit lediga i tre veckor.

Liz tog med mig och Susanne till en fantstisk liten affär inne i konstnärsområdet. Väldigt mycket fina småsaker och så hade de möbler, inte många men väldigt vackra. Anders och jag är sugna på att köpa med oss något hem, gärna en liten tibetansk byrå, de är fantastiskt fina.

Fredagen var det vinkväll hemma hos Liz, bara tjejer och lördag kväll var det couples night för Anders och mig. Signe och Astrid var hemma hos sin kompis Sophia och hennes kinesiska barnvakt. Vi var nio par som träffades på en portugisisk restaurang. De kinesiska kvinnorna i sällskapet tyckte att vi skulle göra ett bord för männen och ett annat för oss kvinnor. Så det blev inte så mycket av couples night men man får ta seden dit man kommer. Det var iaf en väldigt trevlig kväll och Signe var otroligt nöjd med Sophias barnvakt. Innan hon somnade undrade hon om man fick ta någon annans barnvakt...

Vi hann också åka till bästa sportaffären igen för inhandling av inlines till Signe. Hon har bestämt sig för att delta i skolans eftermiddagsaktiviteter, Clubs och där valt att lära sig att åka rullskridskor. Astrid har valt Pottery, vad tror ni om det?!?

Anders och jag oroade oss i onödan för Signes rullskridskoåkande. Hon håller balansen jättebra och gillar det verkligen. Ska bli spännande att se vad hon lär sig under de här sex veckorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0