Sportsday, födelsedagskalas och grillfest

Förra veckan var en förkyld men rolig och VARM vecka. Signe, Astrid och jag (+ungefär alla andra som vi känner här) åkte på Kinainfluensen men det går att göra massor med roliga saker ändå!

Tisdagen ägnades åt Sportsday, framförallt friidrott, eleverna sprang och hoppade längdhopp. Eric, Astrid och Signe fick varsin tjusig medalj av Mr Wong, skolchefen och Mr Owen, rektorn, för enastående prestationer! Dagen slutade med dragkamp mellan mammorna och eleverna. Tyvärr missade jag denna viktiga händelse eftersom Astrid hade druckit upp skolans festisförråd och behövde springa på toa varannan minut. Som tur var klarade sig mammorna utan min hjälp och gick segrande ur striden!



Veckan innehöll också en sjukdag för tjejerna och ett besök på tygmarknaden för mig, jag beställde nya lakan till Signe och Astrids sängar. Vi får ju snart besök av familjen Leandersson/Hansson och då behövs det några fler lakan.

På lördagen var det Astrids stora dag, 3 år, helt makalöst vad tiden springer iväg. Hon fick nästan allt hon önskat sig, det var bara den orangea sportbilen i naturlig storlek som fattades. Efter en skön och lugn förmiddag med lite tårtkalas för Elin och Eric gick vi till Barbecuestreet tillsammans med Liz och Stan, familjen Grimm och familjen Skogsberg. Medan barnen lekte på leklandet, i hoppborgen och fiskade plastfiskar fick vi vuxna sitta i lugn och ro. Kvällen var jättehärlig ungefär 30 grader, lite bris och INGA myggor.






Söndagen spenderades i familjen Albrecht l i l l a trädgård. De hade bjudit ca 20 familjer från Sverige, Tyskland, Italien, Frankrike, Singapore, USA, Nya Zeeland och Kina på grill- och knytkalas. Solen sken och temperaturen gick upp till över 35 grader. Barnen hoppade studsmatta och svalkade sig i "poolen" medan vi vuxna trängdes i skuggan och svalkade oss med tysk öl. Det är verkligen en av de bästa sidorna med det här livet, att man hinner umgås med alla trevliga människor från världens hörn. Det blir nämligen ganska mycket tid över när städningen görs av en A yi och det inte finns någon gräsmatta att klippa!



Idag har Susanne och jag varit på möte med rektorn, Mr Owen. Vi skulle prata om hur det är i Nursery/Reception, alltså förskolan. Men som vanligt med Mr Owen så blev det en massa annat också. Det slutade iaf med att vi ska ha ett nytt möte på måndag tillsammans med fler föräldrar (läs mammor) för att planera en skolfest OCH bestämma hur skoluniformerna ska se ut nästa termin. Jag är så förväntansfull inför detta med att designa uniformen. Kanske midnattssblå med cerise detaljer? Tycker absolut att tjejerna ska ha rutiga kjolar/klänningar och killarna ska ha likadana rutig slipsar, därtill vill jag ha vita knästrumpor på alla. Fortsättning följer...

Nu kanske det blir ett litet uppehåll i bloggandet igen för på tisdag kommer Åsa hit och tisdagen därpå landar Sven med familj. Ni är så VÄLKOMNA, vi ser verkligen fram emot besök!

Kommentarer
Postat av: Cristin

Jag känner oxå att du verkligen har en viktigt uppgift och är helt inne på rätt spår! Rutiga kjolar å vita strumpor! Me like!!!!! ;)

Tänka sig att du lyckas nästla dig in överallt oxå!!! :-D Way to go girl!!!!!! Snart ses vi oxå, ni kommer kanske vara alldeles utmattade av alla besök?! Och 20 familjer i en trädgård..... Är det som på midsommarkalaset??? Måste ju planera snapsen!!!! :-D Kram <3

2012-05-22 @ 18:26:29
Postat av: Åsa

Ja snart kommer jag! Längtar! Jag kan ju gästblogga?! Kram!

2012-05-22 @ 20:16:20
Postat av: Från oss i Prästbol

Hej på er därborta!

Nu förbereder vi oss får avslutningen i kyrkan. Vi saknar dig! Hoppas allt är jättebra! Snart får ni ju besök också av en av oss...

Må så gott!



Kramar från oss alla

2012-06-15 @ 07:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0