Rumpnissar och fönsterputs

Det finns så mycket roligt och otroligt att berätta om Kinalandet. En av de saker som vi västerlänningar reagerar på är småbarnens klädsel. Vinter som sommar är deras byxor öppna i rumpan. Nu, när temperaturen ofta går upp över 30 grader känns det som ett ganska praktiskt plagg men i vintras, fy vad kallt det såg ut... Här kommer ett mysigt bildbevis! (O ja, jag frågade flickans pappa om det var ok med ett foto!)



En annan intressant sak är säkerheten vid diverse arbeten på hög höjd. Jag hann inte riktigt med med kameran men killen som putsar fönster medan frun/flickvännen ser på hängde minuterna före det här med 2/3 av kroppen utanför fönstret. Tjejen höll i och för sig fast honom i benen men deras lägenhet ligger på 6:e våningen och hon ser ut som en typisk kinesiska... späd och pytteliten!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj vad många spännande saker det finns att se! Man behöver ju inte ens anstränga sig! Det bara händer...



Tack för underbar vecka förresten! Är hemma i kylan igen. Lite ovant även för en kylaälskare som jag! :-)

2012-06-05 @ 12:40:20
Postat av: Sandra / Tyra / Hedda

Annorlunda o inte så fräscht var Tyras kommentar... Hedda undrar om barn i hennes ålder också gör så? Jag sa att det tror jag inte :).

Svar: Ny funktion på kära bloggen, mycket lättare att svara på kommentarer... Så som svar på Heddas fråga, nej det är bara småbarnen/bäbisarna som har så där käcka byxor! Det blir att man undviker en del platser pga de små rumpnissarna, t.ex. har vi sandlådeförbud här i Kina...:) Ha en härlig midsommar, snart ses vi!
Anna-Karin

2012-06-06 @ 13:38:22
Postat av: Cristin

Vilka praktiska lösningar.... Eller kanske inte just dessa innovativa kreativa lösningar som vinna ta efter... Eller ja... HAN får gärna göra fönsterputsningen!!!!! ;)

2012-06-06 @ 17:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0