Antikmarknad och Tempel of the Eight Immortals



På onsdagar och söndagar har de en liten antikmarknad intill ett gammalt taoistiskt tempel här i Xi´an, eftersom tempel och gamla grejer är intressant så lurade jag med mig Liz och Susanne hit. Marknaden var liten men hade många fina saker, bland annat vaser i blått och vitt, som jag blev väldigt sugen på. Tänk er en av dessa på vårt matsalsbord med en bukett röda tulpaner i, visst skulle det passa perfekt... Ska ta med mig Anders hit någon dag och pruta hårt, utgångspriset var nämligen 1300 yuan. Templet var vackert och fridfullt och kvarteren runt omkring var väldigt kinesiska. Helt enkelt en riktigt trevlig utflykt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0