En lugn och skön helg

Vi har haft en bra helg, det känns på eftermiddagarna att våren är på väg. Utanför vårt fönster blommar några träd. (Kanske någon hemma i Sverige som vet vad det är för sort.) Efter min shoppingtur till Metro på lördagsförmiddagen, hann Anders med ett ordentligt träningspass i vårt gym. Vi har pool, gym, bastu och en liten gympahall i vårt compound, allt är alldeles nytt och väldigt fräscht. Tyvärr är temperaturen i poolområdet nära fryspunkten (inomhus) men blir det bara varmare så ska vi börja vara där lite oftare.

På söndagen åkte vi in till centrum. Många kineser är fortfarande nyårslediga så det var verkligen fullt med folk. Vi tog en tur till Muslim Street, ett marknadsområde med allt från "Gore Tex"-jackor till komage. Vart vi än går väcker Signe och Astrid uppmärksamhet. Ibland tycker de att det är ok men oftast vill de bara gå och gömma sig. Småbarn är dock intressant, då vill de alltid stanna och prata lite. Vårt ordförråd har utökats med siffror, så de kan säga hur gamla de är och Hej då. Tyvärr gillar kineser folksamlingar och pratar vi med några till att börja med så har snart hela gatan stannat upp för att ta kort och känna på tjejernas hår.

Eftermiddagen spenderade vi hemma med lite ny deg, en stor burk med massor av färger kostar en tjuga!

Idag (måndag) är The Lantern Festival, sista dagen på nyårsfirandet och det smälls raketer och smatterband igen. Dagen efter nyårsafton såg det ut så här utanför vår grind...




Nu blommar det...:)


Från 0 till 100 på 3 s!


Granatäpplejuice var smaskens.


Söndagsmys.

Kommentarer
Postat av: Lena Ringh

Hej min stora fina tös, den gula busken är inte bekant. Jag har aldrig sett den förut, men den är jätttefin. Grattis till fynden på Metro. Kan tänka mig att tjejerna blev glada för russin och Anders för "riktigt te". Krama och pussa. Mamma

2012-02-06 @ 19:33:12
Postat av: Anita

Inte konstigt att det blir folksamling runt er.....drottningen m sina prinsessor "ere" kungen som fotar!!?? Jag tror på mangnolia.... eller tjing tjong forsytsia.... nu måste ju du ta reda på vad trädet heter. Må så gott o du ska veta att dina rapporter gillas!!! Kram kram Anita

2012-02-07 @ 11:40:07
Postat av: Åsa

Å så roligt med rapporter och bilder, men ärligt talat TEPÅSAR! Ni är väl i telandet ;-)))).



Saknar er! <3 Mailar längre "kommentar".



Kram! Åsa

2012-02-07 @ 21:52:53
Postat av: Anna-Karin

Jag vet inte om Anders brydde sig så mycket om teet, däremot blev han glad för ginen och tonicen som jag också lyckades att hitta! :) Kungen eller källartrollet, Anita, kärt barn har många namn!



Ta och kom hit du, Åsa så ska du få se att du kommer älska mina tepåsar. O gör du inte det, kan du ju dela te med Anders. Han har fått mig sig hem från jobbet och det smakar väl så där...



Kraaaam från Kina

2012-02-08 @ 07:37:22
Postat av: IdaM

Oooh ert gym där kommer jag roa mig med när jag är på plats :D men kommer inhandla alla mina träningskläder i Xi'an - mor nämnde något om att du såg en billig stor sportbutik :)



Hoppas inte tjejerna tycker det är för jobbigt med all uppmärksamhet - annars får du sätta dem i kung fu-skola så de kan få en respektabel 5m radie tom på folk omkring sig när de gör stan.



Eh trädet heter... vår? Måste va härligt att se blommande träd! Idag snöar det i Sthlm... igen...



Puss o kram!

2012-02-08 @ 14:49:34
Postat av: Rebecka Nygren

Hej!

Har varit lite seg med att kolla in er blogg, men det ska det bli ändring på nu!

Det verkar som att ni mår bra och frodas :D Det är verkligen kul att kolla på alla bilder - den här bloggen har liksom engagerat hela familjen Nygren.

Känner igen det där med uppmärksamheten, blev också omsvärmad när jag tvingades landa i Beijing pga vulkanutbrottet 2010 och det var ganska överväldigande med alla kameror och folk som drog i en. Hoppas att tjejerna inte tycker att det är för mycket.

Kommer hädanefter att följa bloggen, och ser fram emot mer inlägg!

Kram från fam Nygren

2012-02-27 @ 20:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0